SEO voor kleine webwinkels

Kleine en startende webwinkels hzien vaak op tegen de hoge tarieven van een SEO expert. Vaak zijn uurlonen van €100.= geen uitzondering. Zeker voor een starter die zijn SEO wil verbeteren een erg hoog bedrag. Het kan ook anders!

SEO betaalbaar gemaakt

Er bestaan de wildste verhalen over het verbeteren van de zichtbaarheid van een webwinkel.
Bedrijven die je beloven op nummer 1 van Google te komen bijvoorbeeld.
Wat ze er niet bij vertellen is dat dit dan geldt voor zoekwoorden waar bijna niemand in geïnteresseerd is.
En zonder zoekvolume is deze positie waardeloos.

Je kunt zelf eenvoudig bepalen of een zoekwoord het waard is om de optimaliseren.

We gebruiken hiervoor de KEI-index.(uitleg hoe je deze berekent)

Des te hoger het getal hoe eerder je het zoekwoord zou moeten gebruiken, afhankelijk van het zoekvolume.. Vervolgens doe je een nulmeeting, zodat je later de vooruitgang kunt zien.

 

Voor ieder zoekwoord wat aan de bovenstaande vereiste voldoet kun je vervolgens een nieuwe pagina aanmaken. De volgende stappen zijn hierbij van belang:

  1. Maak een nieuw pagina met het zoekwoord in de meta title en meta description.
  2. Zorg voor een informatieve tekst voor je bezoekers, je schrijft voor je bezoekers niet voor een zoekmachine.
  3. Plaats in het artikel in ieder geval een afbeelding met in de alt tag het zoekwoord.
  4. Maak gebruik van ondersteunende zoekwoorden, meervouden en verkleinwoorden.
  5. Zorg voor een tekst die voldoende inhoud heeft. Dit is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van het zoekwoord.
  6. Deel je artikel met interne links op andere pagina's
  7. Deel je artikel op sociale media, zoals Facebook, Twitter en Linkedin
  8. Probeer het artikel in een korte vorm aan te bieden bij relevante blogs met een link

Als je dit allemaal hebt gedaan kun je in Google Search Console de voortgang van de ranking volgen

 

Heb je hulp nodig bij je project door gebrek aan kennis of tijd? Dan neem je contact met me op.